Søren PedersenSøren Pedersen

Søren Pedersen

Søren Pedersen

Cand.merc Styring & Ledelse, Merkonom

Analytiker og proceskonsulent

Om

man icon

Jeg er opvokset i Vestjylland og har studeret i Aarhus og Kolding og har efterfølgende arbejdet i Aarhus, Vojens, Fredericia og Esbjerg.
Bedre kendt som nord, syd, øst og vest.

pencil icon

Jeg kan godt lide at planlægge forud for at holde mig skarp og også for at sikre, at der sker et eller andet i min fritid. Derfor har jeg læst nogle bøger om planlægning, projektledelse, mind maps og andre måder at håndtere datastrukturer for at jeg kan nedskrive mine mange gode idéer, hvoraf nogle endda bliver udført.

bookshell icon

Mine fritidsinteresser er at lytte vinylplader, se fodbold på stadion, gå ned i byen for at snakke med folk og lytte til musik. Jeg går også meget rundt og løber de fleste år nogle halvmaratons, da motion er vigtigt for mig for at få en uge til at fungerere.
Der er altid et eller andet nyt, som jeg har lyst til at kaste min interesse på, så interesser skifter jævnligt.
Jeg interesserer mig også for psykologi og mennesker herisær menneskers livsverden, da det kan give mig en forståelse af, hvordan andre anskuer tingene på.

Uddannelse

2015 - 2016

PRINCE2

Jeg er certificeret indenfor PRINCE2 Foundation og var indenfor PRINCE2 Practitioner, hvilket er indenfor projektledelse.

2011 - 2013

Cand.merc Styring & Ledelse

På SDU Kolding læste jeg fra september 2011 og afsluttede i december 2013 med et speciale om videndeling ud fra et livsverdens perspektiv hos et par grupper af tekniske medarbejdere. Snit 10,7.

2010 - 2012

Merkonom

Jeg har efterhånden taget så mange merkonomfag, at jeg har ECTS-point til at kalde mig merkonom.

  • Human Resources, 2010
  • Kommunikation i praksis, 2011
  • Lederskab i praksis, 2011
  • Projektledelse, 2011
  • Indkøb, 2012
  • Grundlæggende database, 2016
  • Netværk & Styresystemer, 2016

2000 - 2010

HA-almen

Jeg afsluttede bacheloruddannelsen i erhvervsøkonomi i år 2010 i Aarhus.

Erhvervserfaring

Sønderjysk Landboforening
Jeg sad i udviklingsafdelingen, som var et lille team på tre medarbejdere.
Jeg arbejder en del med databehandling f.eks. SQL-udtræk, Power Fx, VBA og Power Automate Desktop.
I år 2021 skulle der eksekveres på den digital strategi, så ny Office 365 licens, nyt intranet hubsite, væk med terminalservere og delvist filservere, anvend OneDrive og udskiftning af computere. Intern undervisning af medarbejdere i WorkPoint 365 samt noget projektarbejde. Derudover håndteret adhoc IT-support ved behov.
Opstartede brug af Power Automate Cloud og PowerApps til kundeoprettelse, opslag af kunde samt automatiserede administrative processer.
Har taget videokursus i emnerne i PL-100 i år 2023 og fortsætter nok med PL-200.
DLG a.m.b.a
Jeg sad i økonomiafdelingen og så på muligheder for optimering af processer.
Jeg arbejdede med Power Platform (Power Automate, PowerApps og Power BI) mod andre Office 365 programmer som Planner og SharePoint.
Jeg var lokal superbruger i SharePoint, Excel (Power Query, Power Pivot, VBA), Visio osv.
Jeg var med til at lede og gennemføre procesoptimering sammen med forretningsbrugere, hvilket var alt fra identificering af kravsspecifkation til support og vedligeholdelse, når den nye bedre løsning var i brug. Derudover afholdte jeg et par webinarer i introduktion i Power Query og Power Pivot med ca. 40 deltagere.
Norlys
Jeg sad i afdelingen Finans Bogholderi og kiggede på datakvalitet og muligheder for at arbejde med driftsprocesser. Grundet organisatoriske ændringer kunne jeg ikke komme til at arbejde med RPA, som forventet, så samarbejdet ophørte i prøveperioden.
Formuepleje A/S
Jeg sad i kapitalforvaltningen under investeringsdirektøren og anvendte SQL og VBA til at behandle data fra porteføljer, indtil de kunne vises i det rigtige format. Jeg fik godt kendskab til opbygning af længere VBA-kode. Jeg sad også med opgaver, der gik på tværs af afdelingen.
I år 2021 brugte de fortsat mit regneark til håndtering af deres porteføljer.
DONG Energy
Jeg sad i Data Quality, hvor jeg primært havde ansvaret for indlæsning af eksterne data til SAP-platforme. Derudover arbejdede jeg i Access og Excel for at lette egne og andres arbejdsopgaver, f.eks. via VBA. Jeg skrev masser af dokumentation.
TDC Erhverv
I callcenteret modtog jeg opkald fra erhvervskunder og medarbejdere, der var tilknyttet en erhvervsløsning. Her fik jeg for første gang kendskab til Visio til arbejdsgennemgange, hvilket jeg har benyttet mig meget af siden på efterfølgende arbejdspladser.
Diverse jobs
Gennem mit liv har jeg prøvet at arbejde på fabrik, kopicenter og bar, skrevet tekster til brug for promovering på internettet og prøvet at behandle data i en forundersøgelse til et forskningsprojekt.

Kompetencer

60% Complete (success)
PowerApps 60%
70% Complete (success)
Power Automate Cloud 70%
40% Complete (success)
Power Automate Desktop 40%
50% Complete (success)
Power BI 50%
65% Complete (success)
Visio 65%
VBA 75%
SQL 70%
Windows operativsystemer 60%
Office-programmer 75%

IT-Kompetencer

Jeg har i mange år været en person, folk er gået til, når de har haft IT-udfordringer. Dog synes jeg altid, at man kan blive bedre uanset hvor mange bøger, man har læst om et emne eller hvad jeg har set af videokurser.
Jeg synes, at det er vigtigt, at man har rigtig gode evner indenfor at håndtere en computer, da det giver bedre løsninger, der tager kortere tid at gennemføre.

Arbejdskompetencer

Min generelle kompetence er at visualisere, optimere, automatisere og dokumentere processer og min kernekompetence er interessenters oplevelser ift. driftsprocesser.
Jeg vil gerne arbejde mere med Power Platform.

Kontakt

Søren Pedersen

Søren Pedersen

Søren Pedersen
6000 Kolding

kontakt@sorenpedersen.dk